.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پرده برداری یک مسئول در جهاد مازندران از فاجعه در کشاورزی استان؛
امسال تولید بذر برنج دغل بود و داد کشاورزان را درآورد/ مصرف بی‌رویه کودهای غیرمجاز شیمایی نگران کننده است / هیچ دستگاه نظارتی وجود ندارد و اگر هم نظارتی باشد کار از کار گذشته است/ آمار ابتلا به سرطان ناشی از نوع تغذیه‌ای است که انجام می‌شود
شمال نیوز : مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: آمار ابتلا به سرطان، عدم تجزیه کود و سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی، عدم رعایت زمان برداشت محصول پس از مصرف کود و سم، از بین نرفتن آلودگی بافت مواد غذایی آلوده به کود و سموم شیمیایی و شیوع بیماری‌های خودایمنی .....
امسال تولید بذر برنج دغل بود و داد کشاورزان را درآورد/ مصرف بی‌رویه کودهای غیرمجاز شیمایی نگران کننده است / هیچ دستگاه نظارتی وجود ندارد و اگر هم نظارتی باشد کار از کار گذشته است/ آمار ابتلا به سرطان  ناشی از نوع تغذیه‌ای است که انجام می‌شود

شمال نیوز: سلامت در همه بخش ها از اهمیت بالایی برخوردار است از محل کار و زندگی گرفته تا تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی و همه اینها با ارتباط زنجیره ای که دارند انسان را به سمت و سوی سلامت و یا به طور برعکس زنگ خطر بیماری سوق می‌دهد.

با توجه به اینکه اساس و پایه فعالیت مردم استان مازندران بر کشاورزی استوار است سالم‌سازی و کشت ارگانیک محصولات کشاورزی، توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی را دوچندان می‌کند و بر این اساس استفاده از کود و سم شیمیایی از موارد بسیار مهمی است که با سلامت افراد ارتباط تنگاتنگ دارد.

در چندسال اخیر جهاد کشاورزی متهم به استفاده از مصرف بیش از حد سم و کود شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی بود که با رسانه‌ای کردن روسای پیشین و حال سازمان جهادکشاورزی مازندران مبنی بر انجام آزمایش‌های دانشگاه علوم پزشکی بر روی محصولات و سالم بودن آن تمام گمانه‌زنی‌ها را درباره ناسالم بودن محصولات کشاورزی برهم زد.

طبق اعلام رسمی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ۹۹ درصد محصولات کشاورزی این استان سالم است و مسوولان  بخش کشاورزی متذکر شدند اواخر دهه ۶۰ حدود ۱۲ میلیون کیلوگرم انواع سموم مصرف می شد که با فرهنگ‌سازی در بهینه مصرف کردن سم و کود شیمیایی در حال حاضر این عدد به کمتر از یک سوم کاهش پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، کاهش میزان مصرف سم و کود شیمیایی در حوزه کشاورزی را نشان از آگاه‌سازی کشاورزان به تولید با کیفیت و سلامت و امنیت غذایی محصولات کشاورزی عنوان کرد در حالیکه مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی مازندران در همایش استانی کشت محصولات پاییزه، سالم نبودن محصولات کشاورزی را در پشت تریبون رسانه‌ای کرد.

حجت‌الاسلام فلاح در این مراسم با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی با کود شیمیایی عجین شده است و به این معناست اگر کود شیمیایی استفاده نشود محصولی نداریم، گفت: سموم کشاورزی انواع بیماری‌ها و مشکلات برای مردم به‌وجود آورد و آسیب‌های جدی که امروزه در زمینه زیست محیطی و سلامت انسان‌ها داریم و به خطر افتاد بخشی از آن به دلیل نوع کشاورزی است.

وی ادامه داد: مصرف بی‌رویه کود و سموم شیمیایی به جای اینکه آفات و بیماری‌ها را از بین ببرد رابطه عکس ایجاد کرده است و هر ساله هم افزایش پیدا می‌کند.

فلاح اضافه کرد: به عنوان نمونه امسال ۶۰۰ نفر از مسؤولان و دست‌اندرکاران درگیر آفت مگس میوه مدیترانه‌ای شدند تا این افت را مهار کنند و باید گفت آیا این افت مهار شد و برای سال آینده مگس میوه نداریم؟ باید ببینیم اشکال کار در کجاست که با افزایش سموم اما در از بین بردن آفات کشاورزی همچنان مشکل داریم.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مصرف بی‌رویه کودهای شیمیایی و مصرف کودهای غیرمجاز شیمایی که انجام می‌شود نگران کننده است، گفت: کارشناس ما نمی‌تواند کشاورز را توجیه کند که فرق کودها چگونه است و صرف اینکه قیمت یکی پایین‌تر است به کشاورز می‌دهیم و کود را می‌فروشیم و هیچ دستگاه نظارتی هم در این زمینه وجود ندارد و اگر هم نظارتی باشد کار از کار گذشته است.


فلاح به تولید بذر برنج هم گریزی زد و گفت: امسال تولید بذر برنج دغل بود و داد کشاورزان را درآورد و همه این موارد سبب می‌شود به زمین، محیط زیست و سلامت مردم آسیب زده شود.

وی اظهار کرد: آمار ابتلا به سرطان، عدم تجزیه کود و سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی، عدم رعایت زمان برداشت محصول پس از مصرف کود و سم، از بین نرفتن آلودگی بافت مواد غذایی آلوده به کود و سموم شیمیایی و شیوع بیماری‌های خودایمنی مانند ام اس و دیابت‌های زودرس همگی ناشی از نوع تغذیه‌ای است که انجام می‌شود.

فلاح ادامه داد: انتقال سموم باقیمانده در مواد غذایی از طریق شیر مادر به نوزاد گاهی وقت با ندانم کاری و طمعی که انجام می‌شود نسلی را به مخاطره می‌اندازد.

وی به حضور وزیر علوم و امضا تفاهم‌نامه تدوین سند توسعه کشاورزی که از سوی رییس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری منعقد شد هم اشاره کرد و افزود: آیا با امضا چنین تفاهم نامه‌هایی به دنبال توسعه کشاورزی هستیم؟ آیا خواهان این هستیم صنعت را توسعه دهیم؟ کجای کار این اقدام بر اساس طراز قرآنی است؟


مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: وزیر علوم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس دانشگاه آیا از قرآن سردرمی آورند ؟ جای کارشناس قرآنی و اسلامی در تدوین سند توسعه کشاورزی کجاست؟ روز به روز نه تنها به سمت قرآن و آموزه‌های دینی نمی‌رویم بلکه روز به روز فاصله خود را از قرآن بیشتر می‌کنیم.


فلاح گفت: طبق بررسی‌هایی که داشتم ولیعهد انگلستان دستور داد میوه‌هایی که در قرآن آمده است در زمین کشت کنند اما ما همچنان لیمو ترش می‌کاریم و  انجیر را که در قرآن آمده است قطع می‌کنیم جای آن تمشک می‌کاریم و اینها انحراف در کشاورزی و دور شدن از آموزه‌های کشاورزی است .

به گزارش فارس؛ تا یک دهه اخیر مصرف کودهای شیمیایی زنگ خطری برای سلامت محصولات کشاورزی به صدا درآورد اما چند سالی است مسؤولان بخش کشاورزی مازندران خبر خوشی مبنی بر سالم بودن محصولات و کاهش مصرف سموم کود را اطلاع‌رسانی گسترده کردند که به یکباره مسؤولی در بخش کشاورزی مازندران همه ادعاها را زیرسوال برد و اکنون مردم بر سر دو راهی ماندند که ایا محصولات کشاورزی مازندران سالم است یا ناسالم!!!/فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید 1 مهر 1398
خدا رو شکر یکی پیدا شد و صادقانه با مردم حرف زد . از مسئولان جهاد که حرف درست نشنیدیم . شهیدی فر هم که معمولا در این رابطه یک مشت دروغ تحویل مردم داد تا الان . خدا خواست رسوا بشن . آمار بابلای سرطان در مازندران سند رسوایی مدیران بی عرضه جهاد کشاورزی استان است در ادوار مختلف . به نظرم کمپین نه به سموم کشاورزی خصوصا غیر مجاز و بی کیفیت را شروع کنید . تشکر از شمال نیوز
نا شناس 1 مهر 1398
به کسی که برنج دوباره کشت تولیدی خودش را به خانواده اش نمیدهد بخورد ولی آنرا دربازاربه فروش میرساند چه بایدگفت؟ آیا این نوعی قتل نیست ؟
کارمند جهاد استان 1 مهر 1398
در بدو انتصاب شهیدی فر بدلیل اینکه از بدنه جهاد استان بود امیدوار به تحولات شدیم اما الان باید اقرار کنیم که ضعیف ترین رئیس سازمان از ابتدا تا کنون همین آقا هستند و هیچ کنترل و نظارتی در جهاد استان وجود ندارد . وضعیت نابسامانی مدیریتی در جهاد کشاورزی مازندران به سلامت مردم هم آسیب می زند . ما شرمنده مردم هستیم . همه این سخنان حاج آقا حرف دل ما کارکنان جهاد هم هست . انشاالله مردم ما را ببخشند و نفرین نکنند . چون ما مقصر نیستیم مدیریت ضعیف است.
ramin 1 مهر 1398
حرفهای قشنگ زد(البته حقایق تلخ) اما مهم اینه با همکاری قوه قضاییه ورود کنن و کاری کنن برای مردم! حرف تنها هیچ تاثیری نداره!!!! هیچ
ر.......... 1 مهر 1398
احسنت به روحانی جوان و با سواد و شجاع واقعا حرف حق رو زدی و حرف دل کشاورزان و مردم ، سازمان عریض و طویل جهاد در خواب نازند مگس در استان امسال حداقل 6 هزار میلیارد تومان خسارت میزند 10 روز دیکر فاجعه مگس خودش را بروز میدهد
نا شناس 1 مهر 1398
به موارد بالا پرونده های ت....... و ........... و .............و ....اضافه کنین بعد ببینین چه شلم شوربایی در سیستم جهاد استان و ادارات تابعش وجود داره
شهروند 1 مهر 1398
کجای کار کشاورزی درست هست.حیف که جهاد با این اداره بی مسئولیت ادقام شده است اگر کشاورزی مسئولیت داره پس این همه سموم از کجا تهیه میشود در اختیار کشاورزان قرار میگیرد اگر کود عامل سرطان هست مسئولش مگر کشاورزی نیست چرا میوه آلوده وارد کردند که مگس مدیترانه ای گسترش پیدا کرد.چرا فصل برداشت برنج مرکبات برای فروشش مدیریت نمیشود این آقایون بلدن همایش جشن خرمن مبارزه مگس مدیترانه ای و......................متاسفم
کشاورز 1 مهر 1398
آقای شهیدی فر از اتاق خودت بیا بیرون . از زیر کولر بیرون بیا و ببین چه بر سر کشاورز میاد . حجالت بکش که کشاور با هزار امید و آرزو میاد جهاد و با دست خالی برمیگرده ما که نه تدبیر از شما دیدیم نه امید وو با این وضعیت دیگه نمیشه کشاورزی کرد
نا شناس 1 مهر 1398
اگر سری به دانشگاه کشاورزی بزنیدمی بینید دانشگاه خود گرفتار است عزیزان دانشگاه با افرادی که فقط سخنرانی می کنند!! اداره می شود این سالها عدد سازی و مقاله نویسی آفتی شده که فقط باعث ارتقایآ نها می گردد آیا این نوشته ها تا بحال واقعا مرز دانش را جابجا کرده است؟ ملاک شده تعداد مقالات زیاد و عدد سازی و غیر واقعی! آقایان دانشگاه زمین کشاورزی خودش را برای کشت اجاره می دهد به پیمانکار حالا می خواهد مشکل کشاورزی استان را حل کند!! کدام دانشگاه؟ کدام استاد؟ پز ....................... دانشگاه این است که بیش از دویست تا مقاله دارد لطفا بگویید کدام آنها کاربردی است تمام مقالات داده سازی شده و بازی به کلمات است که اگر برای کشاورز آب ندارد برای آقایان نان دارد چه نانی؟ ممنون حاج آقا وقتی جای کارشناس واقعی خالی باشد اظهار نظر شما به دل می نشنید
پاسخ ها به این نظر
مازندرانی 2 مهر 1398
بیچاره دکتر ..................، این آقا همچین به دکتر .................... عزیز حمله ور شده که انگار خودش و ریس خودش (ریس سابق دانشگاه) مرز های علم را فرسنگ ها جابجا کردند. باز خدا را شکر اینا 200 تا مقاله دارند شما که ریستون یه بنده خدا را از .............. خلاف قانون آورد هیات علمی کرد.................ی سابق که نگو اووووففففف (به قول صولت سریال سال های دور از خانه) پدر علم را درآورد
نا شناس 2 مهر 1398
جناب اشتباه گرفته ای من رئیس سابق دانشگاه کشاورزی را زیاد نمی شناسم می گویند فرد قانونمداری بوده و به عملکرد ایشان هم نقدی ندارم ولی جدا از فضای مجازی و رسانه ای اگر سری به اداره ما بزنی تعداد زیادی مقالات فیک و تقلبی بعضی از افراد پر ادعا که عنوان استادی را یدک می کشند را می توانم در اختیار شما قرار دهم.
جهادی 1 مهر 1398
هر چند مشکلات کشاورزی استان مازندران زیر ساختی است اما نباید از ضعف مدیریتی در سازمان خصوصا در دوره تصدی شهیدی فر غافل بود . شهیدی فر با انتصابات غالبا غیرکارشناسی بدنه سازمان را نتا امید کرد و الان انگیزه لازم در کارشناسان و همکاران وجود ندارد .
نا شناس 1 مهر 1398
خواهشا حاج آقا کامنت ها را درج بفرمایید
- 2 مهر 1398
چرا مديران استان را زير سوال ميبريد ريشه در جاي ديگر است
...... 3 مهر 1398
سلام
فقط انتقاد راه چاره نیست باید به دنبال راه حل رفت
1-باید استانداری ، دادگستری،دانشگاه علوم پزشکی ،محیط زیست ، اصحاب رسانه ... متناظر آن در شهرستانها به جد وارد عمل شوند
2- آمار زمین وباغ موجود است باید با نظر کارشناسی میزان سم و زمان سم پاشی مشخص و توسط کشاورزان مصرف شود
3- فروشنده مکلف شود بر اساس سرانه درنظر گرفته وبه
نام فرد باغدار وکشا ورز سم بفروشد
3- درصورتی خلاف نظر کارشناسان سم به فروش برسد ویا مصرف شود همه دستگاهها به تناسب ماموریت واختیاراتش موظف به بر خورد جدی باشند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.124 seconds.